MAŠALA: Poslovati na Bliskom istoku – iskustva i strategije hrvatskih poduzetnika

UGP na Weekend 18.

Objavio / la adminugp , 22. 09. 2025


U sklopu Weekend Media Festivala u Rovinju, u petak 19. rujna 2025., u organizaciji Udruge Glas poduzetnika (UGP) održan je panel „MAŠALA: Poslovati na Bliskom Istoku“. Panel je okupio poduzetnike i stručnjake s bogatim iskustvom u međunarodnom poslovanju, a cilj je bio rasvijetliti prilike, izazove i strategije za ulazak na tržišta Zaljeva – regije koja posljednjih godina bilježi snažan rast i privlači investitore iz cijelog svijeta.


Panel su otvorile riječi Željka Hanžeka, međunarodnog poslovnog savjetnika:
 „Tržište država Zaljeva smatra se najbrže rastućim poslovnim potencijalom u tom dijelu svijeta i šire. Dok EU i američko tržište prolazi određenu fazu stagnacije, zemlje Zaljeva kontinuirano bilježe snažan rast i razvoj koji otvara ogroman broj poslovnih mogućnosti. Veliki zahtjevi tržišta otvoreni su za sudjelovanje svih kompanija, a posebno su skloni upravo suradnji s kompanijama na području EU. To je snažan razlog jačeg angažmana i hrvatskih kompanija jer se prostor i okviri dugoročnih poslovnih odnosa upravo stvaraju u ovom trenutku. Bila bi velika šteta da se hrvatske kompanije ne uključe u ovaj proces obzirom da su države Zaljeva izuzetno otvorene prema suradnji s hrvatskim gospodarstvom.“


Iz perspektive iskustva na terenu, Mario Buljan iz tvrtke eWyse naglasio je važnost povjerenja i osobnog kontakta:
 „Možete imati vrhunski proizvod ili uslugu, ali ako ne steknete povjerenje, nećete ni doći u obzir. Neophodno je pokazati iskreno poštovanje prema njihovoj kulturi, običajima i vjeri. Za uspjeh na arapskom tržištu ključan je osobni kontakt – posao se ne sklapa nakon jednog posjeta. Potrebno je uložiti vrijeme i pokazati autentičnu namjeru izgradnje odnosa. Od neprocjenjive je važnosti imati lokalnu podršku u obliku partnera, zastupnika ili predstavnika.“


Svoje iskustvo iz tehnološkog sektora podijelio je Vedran Antoljak (Best Advisory), prisjetivši se sastanka u Saudijskoj Arabiji nakon predstavljanja AI rješenja:
 „Pitali su nas: ‘Možete li to implementirati u 90 dana?’, dok bi u EU za isti posao tražili trogodišnji roadmap. Upravo to najbolje pokazuje razliku – u Zaljevu postoji kapital i brzina odlučivanja, ali očekuje se prilagodljivost i praktičan pristup. Ključ uspjeha su konkretna rješenja s mjerljivim učinkom u kratkom roku, uz pouzdane lokalne partnere. Tehnologija može ubrzati procese, no bez povjerenja i lokalne strategije nema dugoročnog uspjeha. Savjet: krenite bez velikih očekivanja, budite strpljivi i skalirajte kroz lokalne partnere. Tako se stvaraju trajna i vrijedna partnerstva.


Panel je zaključio moderator Aco Momčilović (član NO UGP-a, osnivač Croatian Business Delegation) naglasivši da zemlje Zaljeva predstavljaju izvanrednu priliku za hrvatske poduzetnike, ali i da uspjeh zahtijeva ozbiljnu pripremu, prilagodbu lokalnim specifičnostima i dugoročnu strategiju.

„Ovo je regija koja traži povjerenje, brzinu i inovacije – a upravo to su područja u kojima hrvatske tvrtke mogu pokazati svoju snagu i postati relevantan partner,“ zaključeno je na panelu. “Croatian Business Delegation je inicijativa koja je otvorena svim firmama koje žele brzo i efikasno ostvariti prve kontakte i osjetiti puls tržišta zemalja zaljeva. Pozivam sve zainteresriane da mi se jave.”

KONTAKT: 

ACO MOMČILOVIĆ,  

aco.momcilovic@mba-croatia.com