Prepoznatljivost, otvaranje novih prilika, konkurentnost, dugoročni rast i održivost. Želite li da u vašem poslovanju sažive ove vrijednosti, potrebna vam je snaga inovativnosti.
Ako ste mali poduzetnik, možda vam se ponekad čini da je inovativnost zahtjevna jer traži da joj se posvetite dosta pažnje i vremena, no to ne mora biti tako.
Ovdje su četiri koraka koje možete vrlo lako implementirati u svoj rad, a putem kojim možete kontinuirano stvarati uvjete koji potiču inovativan način razmišljanja.
1. Slušajte tržište
Pratite tržišne trendove, i posebno dobro pratite povratne informacije i stvarne potrebe vaših klijenata.
Nemojte pri tome očekivati da će vam oni ponuditi gotova rješenja, vi ste stručnjak/inja i na vama je da osmislite rješenja.
Tržište i klijenti su tu da vas usmjere, da vas inspiriraju i da vam pomognu novu poslovnu ideju usmjeriti na rješavanje baš onog problema koji ih najviše boli.
Oni su tu i da vam pomognu validirati novu poslovnu ideju, i prilagoditi je njihovim stvarnim potrebama.
2. Budite otvoreni za suradnju
Suradnja s drugim tvrtkama, industrijama ili startupovima omogućuje razmjenu znanja i resursa, što može rezultirati inovacijama koje bi bilo teško ostvariti samostalno.
3. Gradite kulturu inovacija
Podržite dobru komunikaciju između kolega i nove ideje koje na prvu ne moraju izgledati izvedivo. Bitno je da ne ideje ostanu skrivene, jer naizgled neizvediva ideja može nositi sjeme druge, izvedive i inovativne, koja može lansirati vaše poslovanje u inovativnu orbitu.
Potaknite zaposlenike na iznošenje prijedloga, organizirajte brainstorming radionice i nagradite inovativne prijedloge.
Kultura inovativnosti omogućuje i brže prilagodbe tržišnim promjenama i jača timsku koheziju.
4. Prigrlite tehnologiju i inovacijske metodologije
Korištenje provjerenih metoda poput design thinkinga, brainstorminga ili design sprinta tehnike pomaže u sustavnom generiranju i testiranju novih ideja.
Ove metodologije vas na strukturirani način vode kroz kreativni proces, i time umanjuju osjećaj kreativnog kaosa i nelagode koju stvara osjećaj da se s početka inovativnog procesa ne vidi rezultat.
S njima u svakom trenutku znate gdje ste u procesu kreiranja, kad će koja faza završiti, i kada ćete imati rezultat s kojim možete krenuti raditi dalje.
I uz to, cijeli proces kreiranja rješenja i validiranja istog traje kratko, od nekoliko sati u slučaju brainstorminga i design thinkinga, do nekoliko dana u slučaju design sprinta.
Inovativnost nije luksuz, već nužnost svakog poduzetnika koji želi ostati relevantan i konkurentan. Kroz ova 4 koraka možete u svoje poslovanje uvesti male i strukturiranje promjene koje imaju potencijal stvaranja inovativne kulture u vašoj organizaciji.
Mali timovi ovdje imaju još jednu dodatnu prednost u odnosu na velike organizacije: brzi su, lako provode primjene i time efikasniji u stvaraju inovativnih rješenja.
Tako vrlo lako možete biti bar jedna korak ispred, i svojim inovativnim rješenjima lako pratiti stvarne zahtjeve tržišta.
Tekst i ilustracija by Dijana Novak Krešić, članica Upravnog odbora UGP-a