Uspješna poduzetnička priča - Communicato

Objavio / la GlasPoduzetnika , 25. 10. 2023



Communicato se bavi komunikacijskim savjetovanjem, s fokusom na osobno savjetovanje. Communicato rješava osobne probleme u komunikaciji, nudi medijske treninge, usluge osobnog brendiranja, razvija prezentacijske vještine pojedinca i razvija strategije društvenog nastupanja. 

  • Piše: Krešimir Sočković, Principal Consultant at Communicato


Komunikacija kao osnova dobrog poslovanja

Naučiti učinkovito i vješto komunicirati teško se moglo savladati u obrazovnim ustanovama, a još je teže bilo pronaći osobu koja to može analizirati, prepoznati potrebe pojedinca i educirati ga. Upravo to Communicato daje klijentima koji dolaze iz različitih branši, od javnog života, poduzetništva do politike, od škole i fakulteta pa sve do mirovine. Učimo ih kako učinkovito, dobro i jednostavno komunicirati, kako poslati jasne poruke, naučiti slušati i kako čitati publiku. 


Nakon dvadesetak godina rada u novinarstvu, na radiju, televiziji i u tisku, gdje sam se bavio dobrim poslovnim pričama, te desetak godina rada na osobnim treninzima za javne nastupe u politici i menadžmentu, odlučio sam se fokusirati na ovo posljednje. 


Zadnje četiri godine radim na pripremama strategija razvoja javnog i medijskog nastupa, kao i osobnog brendinga na svim platformama. Jednako tako savjetujem menadžere, analiziram komunikaciju korporacija te njihovu komunikaciju s partnerima, održavam radionice i najviše radim komunikacijske treninge jedan na jedan. 


O influencerima i političarima

Mnogi mladi ljudi svojim utjecajem danas oblikuju tržišnu potražnju i trendove. Postati bloger i influencer prva je poslovna ideja koja mnogima pada na pamet. No, biti kvalitetan influencer i od toga živjeti nije nimalo jednostavno kako mnogi misle, a to najbolje znaju oni koji se time bave. S njima svakodnevno surađuje sve više firmi koje uz njihovu pomoć žele proširiti svoj krug kupaca. Na tržištu je teško pronaći relevantne informacije i znanja o tome kako biti uspješan govornik - influencer,  stoga mnogi ovise samo o vlastitom talentu.  


Čak i političari sve više ulažu u komuniciranje na izravan način kroz nove medije, po modelu influencera jer su glasači sveprisutniji na društvenim mrežama. Na taj način dobivaju puno više za svoj novac nego kroz druge medije, ali i lakše mogu targetirati pravu publiku. No pitanje je kako to rade i koliko su u tome učinkoviti.


Radosti i izazovi na poduzetničkom putu

Najviše volim komplicirane stvari učiniti jednostavnima i učiti ljude kako da pričaju priče. To radim na najbolji način - onaj koji će zabaviti i angažirati slušatelja priče te ostaviti tu priču u njegovu sjećanju. Raditi s ljudima i vidjeti njihov napredak veliko je zadovoljstvo, a njihov uspjeh tada postaje i moj uspjeh.


Smatram da je najveći izazov za svakog poduzetnika donijeti odluku o tome da želiš postati poduzetnik. Kada kreneš tim putem trebaš ustrajati jer nema nazad. Moraš biti svjestan da će od planova koje si oblikovao prije početka poslovanja najčešće ostati samo neki dijelovi, a tržište, prilike i tvoja mreža kolega, suradnika, klijenata i partnera će te odvesti tamo gdje ćeš se osjećati ispunjeno. Tada ćeš uživati u onome što radiš i sam ćeš oblikovati svoje radno vrijeme.


Najteže je krenuti, a nakon toga slijedi najmanje tri godine lošeg spavanja i izgriženih noktiju. Kada to preživiš čeka te nešto na čemu zavide oni koji rade od 9 do 5. Iako često zaspem razmišljajući o poslu, nikada na prethodnim poslovima nisam bio toliko zadovoljan onime što radim. To ne možeš postići nikako drugačije nego radeći za sebe i ostvarujući svoje ideje.