Održivo poslovanje: Kako smanjiti troškove i povećati profitabilnost

Objavio / la GlasPoduzetnika , 14. 04. 2023


  • piše Ivana Ožegović, članica Nadzornog odbora UGP-a 

U današnjem sve zahtjevnijem poslovnom okruženju, poduzetništvo može biti pravi izazov, kako za postojeće poduzetnike, tako i za one koji tek namjeravaju započeti vlastiti posao. Prije nego što donesete odluku o pokretanju vlastitog posla, konzultirajte stručnu osobu, jer biti poduzetnik zahtijeva mnogo više od imanja titule. To je prije svega odgovornost, požrtvovnost, te često i nedostatak slobodnog vremena. Jedna od ključnih osoba s kojom biste trebali surađivati je knjigovođa jer vam može pomoći s unaprjeđenjem vašeg poslovanja. Komunikacija s knjigovođom je izuzetno važna kako bi svaki poduzetnik naučio čitati vlastitu bilancu, ne samo radi sebe, već i da provjeri potencijalne suradnike. Kako biste se uspješno snalazili u poduzetničkim vodama u nastavku Vam donosim par savjeta za poslovanje.


  1. Napravite financijski plan

Financijski plan je ključni alat u upravljanju poslovanjem. Redovito uspoređujte planirane prihode i rashode s ostvarenim, najbolje svaki tjedan ili mjesec. Nemojte nuditi tržištu proizvode ili usluge koje su neprofitabilne za vašu tvrtku. Također istražujte konkurenciju kako biste identificirali njihove slabosti i nestabilnosti te ih iskoristili kao prednost za svoje poslovanje.


  1. Razlikujte prihod i dobit

Prihod i dobit su dva važna pojma u poslovanju koji se često koriste kako bi se procijenila financijska uspješnost jednog poslovnog dana ili razdoblja. Prihod je vaša ukupna dnevna zarada bez odbijanja troškova. Dobit je razlika između prihoda i rashoda, odnosno razlika između zarade od tog dana i troškova struje, vode, djelatnika i ostalog. Važno je razumjeti razliku između prihoda i dobiti, jer visoki prihodi ne znače nužno i visoku dobit. Ako su troškovi visoki, dobit može biti niska ili čak negativna, što ukazuje na probleme u poslovanju.


  1. Profitabilnost 

Profitabilnost je ključan aspekt uspješnog poslovanja. Kako bi povećali potražnju za vašim proizvodima ili uslugama, jedan od prvih koraka je usklađivanje cijena s ponudom kako biste povećali potražnju. Pratite nove trendove na tržištu, ali i svoju konkurenciju kako biste bili informirani o njihovim strategijama.



  1. Smanjite troškove

Smanjenje troškova je također ključno za poboljšanje profitabilnosti vašeg poslovanja. Pratite situaciju kod svojih dobavljača i razmislite o mogućnostima za promjenu. Također, budite otvoreni prema korištenju olakšica prilikom zapošljavanja, poput poticaja za zapošljavanje osoba ispod 30 godina ili olakšica za prvo zaposlenje. Koristite mogućnost isplate neoporezivih primitaka: 

  1. novčane paušalne naknade za podmirivanje troškova prehrane radnika - do 796,44 EUR godišnje

  2. troškovi prehrane radnika - do 1.592,76 EUR godišnje

  3. prigodne nagrade – božićnica, naknada za godišnji odmor i sl. - do 663,62 EUR godišnje

  4. novčane nagrade za radne rezultate - do 995,43 EUR godišnje

  5. dar djetetu do 15 godina - do 132,73 EUR godišnje

  6. darovi u naravi - do 132,73 EUR godišnje

  7. naknade za odvojeni život od obitelji - do 232,27 EUR

  8. potpore za novorođenče - do 1.327,24 EUR

  9. premije dobrovoljnog mirovinskog osiguranja- do 66,36 EUR mjesečno

  10.  premije dopunskog i dodatnog zdravstvenog osiguranja na temelju vjerodostojne dokumentacije - do 331,81 EUR godišnje podmirene bezgotovinskim putem


  1. Alati za pomoć kod smanjenja troškova marketinga

Marketing može biti značajan trošak za poduzetnike, no postoje načini kako ga smanjiti. Iskoristite networking i kontakte kako biste proširili svoju mrežu i privukli nove klijente. Ulaganje u internetsko oglašavanje s ograničenim budžetom može biti učinkovit način promocije vaše tvrtke. Također, osigurajte da vaša tvrtka bude vidljiva na Google karti, te ne zaboravite označiti djelatnost kojom se bavite kako biste bili lakše pretraživi vašim potencijalnim klijentima. Uložite u izradu ili optimizaciju postojeće web stranice jer je to mjesto gdje objedinjujete informacije o svojim proizvodima ili uslugama. Atraktivne i informativne web stranice mogu privući više posjetitelja i biti bolje pretražive na tražilicama. 


Nedovoljna financijska pismenost može biti prisutna u svim segmentima poslovanja. Nažalost, titule koje možemo vidjeti postale su samo nazivi bez pokrića. Stoga je važno educirati se o financijskim aspektima poslovanja i koristiti dostupne alate za praćenje i optimizaciju troškova i prihoda. Uz primjenu navedenih savjeta, možete poboljšati profitabilnost svog poslovanja, povećati prihode i smanjiti troškove, što će vam omogućiti dugoročno uspješno poslovanje na tržištu.